• RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

Thursday, April 21, 2011

PENGENALAN - The Apps II

Posted by theapprentices on 12:44 PM No comments



Apa sebenarnya THE APPRENTICES Ni?
Tujuan program ini diadakan sebenarnya untuk mencari mentor-mentor baru, tapi itu bukan tujuan utama program ni, yang paling utama sebenarnya adalah untuk membina keyakinan diri anda dalam berucap, dan juga untuk memberi kepada orang lain serta memberi pendedahan awal kepada pelajar tentang tanggungjawab menjadi mentor, dan juga bakal mengisi musim cuti anda dengan pengisian-pengisian dan tugasan2..maklumlah cuti kan, dah namanya cuti, apa kata kita isi dengan aktiviti-aktiviti berfaedah..: )
Oh, jadi semua orang yang masuk ni WAJIB jadi mentor ke?
Nak kata wajib tu tak juga, memang diadakan program ini untuk mencari mentor, tapi sesiapa yang berminat tetapi masih ragu-ragu serta yang nak meningkatkan kemahiran berucap dan bersosial pun masih juga boleh menyertai sebenarnya, dan kalau semasa akhir program, pelajar tersebut masih rasa tak yakin atau masih takut untuk mengambil tanggungjawab ini, tafaddhol untuk menarik diri, insyaAllah akan dipertimbangkan, so kira program ni macam latihan la kepada anda, tak rugi kita mencuba kan?

ok, meh kita hayati 'poem ni'
Blessed is the man, indeed,
Who in this life can find;
A purpose that can fill his days,
And goals to fill his mind!

The world is filled with little men
Content with where they are;
Not knowing joys success can bring,
No will to go that far!

Yet, in this world there is a need,
For men to lead the rest
To rise above the "average" life,
By giving of their best!
Would you be one, who dares to try,
When challenged by the task;
To rise to heights you've never seen,
Or is that too much to ask?

This is your day--a world to win
Great purpose to achieve;
Accept the challenge of your goals
And in yourself, believe! 

You will be proud of what you've done,
When at the close of day;
You look back on your battles won,
Content, you came this way!

Jadi, apakata kita cuba menghadapi cabaran ni, orang kata kalau hidup ni tak pernah ada cabaran pun tak best jugak, sebab melalui cabaranlah sebenarnya diri kita akan lebih berkembang dan maju ke depan,bilamana kita dapat mengatasi satu cabaran itu, bilamana kita memegang tanggungjawab itu, itulah sebenarnya yang membentuk diri kita untuk lebih matang dan Berjaya seterusnya menyediakan diri kita untuk menghadapi cabaran-cabaran yang lebih besar kelak terutamanya apabila sudah bergelar doctor
Jadi, tunggu apa lagi, mari pakat-pakat daftar the apps ni, ;p
tak puas hati? nak tanya lagi..terus direct kepada
ZAHIDA BINTI BAKRI (zda_scar @yahoo.com )
0117489229..
Jzkk..selamat menghadapi exam!!

0 comments:

Post a Comment

 
  • Blogroll

  • Consectetuer

  • Popular

  • Comments